tappaintehoppet

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Långt uppehåll

Av Wilma - 16 augusti 2015 19:16

Bloggen har stått här utan uppdatering. Jag vet inte riktigt vad det beror på, antagligen brist på motivation. Dock har den kommit tillbaka nu, så det lär ju bli lite fler inlägg. På hästfronten har det inte hänt så mycket, Dubb var halt för någon vecka sen, men nu har han hur fin som helst, jag orkade knappt hålla honom när jag red igår. Vi hade ju tänkt att åka till Lindeboda (Lindesberg/Fornaboda) på söndag, men jag tänker verkligen inte riskera något med Dubb, så vi åker till Mantorp veckan efter istället. Då startar han 2 lopp, ett monté och ett vanligt, båda är autostart.



I övrigt så har jag ju varit på Summer Camp, ett läger för studiemotiverade ungdomar. Det var helt klart över min förväntan och jag klickade riktigt bra med 5 killar. Dock skadade jag mig redan andra dagen. Jag trampade snett och foten svullnade upp på en gång. Den har aldrig varit så svullen som den var då, och ledarna ville ta det säkra före det osäkra så det blev en tripp upp till Uppsala för att checka läget. Inget brutet, men en rejäl stukning. Vila i 2 veckor (minst) och sedan köra igång lite försiktigt. Tror ni jag lyssnade? Nej, precis. 3 dagar efter stukningen var jag ute och sprang. Jag skulle verkligen inte ha gjort det, för jag kunde inte gå efter det. Jag grät för att det gjorde så ont.
När en av ledarna några timmar frågade hur det var sa jag ju självklart att det var bra. Han trodde inte på mig, och på något vänster kom vi in på djupa samtalsämnen.
När vi var på väg till Uppsala och hela min fot skakade och tårarna rann ner för kinderna..



När vi 6 timmar senare var lättade över att inget var trasigt



Mina knän var också ganska ömma efter att ha gjort en catwalk som en katt.



Och när alla badade fick jag inte vara med eftersom att foten var tvungen att stabiliseras. Det var dagen efter jag hade gjort illa mig. Men jag badade i slutet av veckan i alla fall.



Hur min fot har och ser ut..
Kan tillägga att foten inte alls är svullen på bilderna om man jämför med direkt efter jag hade stukar den...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 20 augusti 2015 15:27

Sitter just nu och tittar på alla lopp jag och Dubb har gjort. Jag är faktiskt stolt över allt jobb jag har gjort med honom. Min bästa Dubb ...

...

Av Wilma - 8 augusti 2015 23:29


But I still understand how your love can do what no one else can ...

...

Av Wilma - 3 augusti 2015 12:22


I know that we are upside down So hold your tongue and hear me out. ...

Av Wilma - 18 juli 2015 16:52

Dubb hade verkligen inga bra lopp på Valla, men vi inte dit bara för att ha roligt. Och det hade vi! I första loppet gick han som en kanon trots att vi blev instängda när jag skulle gå ut i tredjespår av en diskad häst.. Men på upploppet tryckte jag ...

Av Wilma - 17 juli 2015 07:29


Nu laddar vi till Solvalla. Vi ska precis bege oss till stallet där Dubb ska joggas några varv, sedan bär det av mot huvudstaden. ...

Presentation

Vad roligt att just Du hittade hit. Här kommer du hitta det mesta om livet. Jag har 3 hästar så ni du kommer även få höra om alla mina flygturer med dom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards