tappaintehoppet

Alla inlägg under juli 2015

Av Wilma - 10 juli 2015 21:22

Ursäkta mitt språk nu, men JÄVLAR VAD FIN DUBB VAR IDAG. Jag höll på att blåsa ur vagnen när han drog iväg på rakbanan. Hade ingen klocka med mig, men chansar på att det gick runt 2 minuter. Kan tillägga att han pullade som en gris. Kunde knappt hålla honom. Tror jag kortade handstropparna typ 9 centimeter haha. Men han var fin, så nu anmäler vi till Valla och hoppas på 2 bra lopp
(Han är ju ganska snygg..)



Jag har även börjat köra Precis. Det går kanon, han visar inget tecken på smärta och allt ser så ljust ut! Min kämpe, jag kan inte förstå att de dömde ut dig. Vi ska visa att det går, min älskling.



Utöver det så älskar jag att ha 2 hästar att träna. Mycket planering, och upplägg för att hästarna ska ha det så bra som möjligt. Det är också en mysig känsla när man har tränat en häst och vet att man har en kvar. Jag har verkligen saknat det här.

Av Wilma - 8 juli 2015 22:11

Nu går jagoch lägger mig med en bra känsla i kroppen. Har städat mitt rum (som faktiskt var städat redan innan), fixat med massor av album med bilder och kört en ministyrka. Känner av mjölksyran i kroppen och jag trivs faktisk med den känslan. Imorgon ska Dubb joggas. Jag har inte bestämt om det blir under sadel eller för vagn.

Av Wilma - 8 juli 2015 14:40

Idag red vi till sjön med Dubb och Rosina. Dubb stod i vattnet och stänkte ner hela mig! Han älskade verkligen att bada! Han ville knappt gå upp ut vattnet. Det var synd bara att det var så dåligt väder.

Av Wilma - 8 juli 2015 13:33

Jag kan ju egentligen bara ursäkta mig, men det är ju ingen som läser min blogg så... Men i alla fall. När vi åkte till Romme i söndags var jag inte så nervös, jag visste att vi inte skulle ha någon chans i loppen. Det hela började väldigt dåligt. När vi skulle ut på banan för defilering gick Dubb omkull och jag flög som vante. Ingen skadade sig, men jag blev ganska chockad. Sen när vi skulle volta och vända runt började Dubb backa och ville inte vända. Jag fick runt honom, men då hade han tappat de 20 metrarna han hade till hästen bakom. Han gick i alla fall bra och blev tyvärr först utan



I körloppet var han supperfin. Vi hade spår 1 och han var slickad bakom bilen. Tyvärr var det alldeles var fö bra hästar med, men han gjorde det super och gick 08, endast 1 sekund från hans rekord. Hade han inte galopperat hade han gått nytt rekord. Men han var fin, och det var huvudsaken. Den som vann gick 46 och jag är jättenöjd över hans insats.

Av Wilma - 4 juli 2015 19:41

Dubben joggades några varv på vår bana. Hur fin som helst och inte stel alls. Min fina pojke.
Här är lite bilder från Örebro när vi vann

Av Wilma - 3 juli 2015 21:43

Dagen har varit lång och just nu är vi på väg hem från Romme. Dubben gjorde ett kanonlopp och kommer 2:a! Han kom 3:a i mål, men den som kom först diskades så vi fick andraplatsen! Han gick 10 och jag är sååå nöjd över honom.



Innan vi åkte tappade han en sko när jag red honom, men morfar slog på den, han är bra att ha. Innan dess red jag Rosina i endast shorts, det var så himla varmt. Än så länge har jag inte sett några blåmärken, så jag kanske klarar mig

Av Wilma - 3 juli 2015 07:17

Idag ska Dubb starta på Romme. Det är mitt första sulkylopp med honom, och jag har siktat in mig på att köra felfritt och under 14 med honom. Loppet är 2140 så det är ett långt lopp, och då kan inte riktigt hålla full fart hela vägen. Men vi får väl se, vi kanske kan göra en Örjan, precis som på Örebro.

Av Wilma - 2 juli 2015 20:12

Dubben skulle köras idag, men vår vagn var upptagen (utan att jag hade blivit frågad) så jag joggade honom under sadel. Det var en ganska pigg Dubb som var ganska okoncentrerad och lyssnade på allt annat förutom mig.



Sen hittade jag filmen som tv-teamet var och spelade in hos oss. Ganska bra faktiskt. Visar en screenshot från min favorit"scen". Den är sååå fin! Det är synd att skärpan är så dålig.

Presentation

Vad roligt att just Du hittade hit. Här kommer du hitta det mesta om livet. Jag har 3 hästar så ni du kommer även få höra om alla mina flygturer med dom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards