tappaintehoppet

Alla inlägg under juli 2015

Av Wilma - 1 juli 2015 19:09

Jag är helt slut. Det har kommit värsta värmeböljan och det är jobbigare än vad man tror att vara ute i solen hela dagen. Dubb kördes idag också. Vi provade urryckare på honom, och herre vilken fart det blev! Ska dock inte ha det i lopp på ett tag, men nån gång ska det användas.



Sen red jag även Quip. Vi red ner till sjön med min syster och Rosina. Jag trodde att Quip skulle våga gå ner i vattnet, men icke. Han backade bara och "hoppade" lite. Frambenen var ungefär 1 decimeter ovanför marken, och han hoppade så 3 gånger innan han tar sats och ställer sig ordentligt på bakbenen. Det hela var väldigt odramatiskt, men nästa gång han skulle stå på bakbenen skulle han kanske inte vara så lugn. Vi beslutade oss för att rida hem innan han slog över. Quip var väldigt lugn. Han både saktade av och stannade för tygeln. Han är väldigt känslig i munnen, så han brukar dra iväg när man ska stanna, men idag var han som en ängel att rida. Min fina hopphäst.



För övrigt har jag bara njutit av värmen och ätit massor av jordgubbar

Presentation

Vad roligt att just Du hittade hit. Här kommer du hitta det mesta om livet. Jag har 3 hästar så ni du kommer även få höra om alla mina flygturer med dom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards