tappaintehoppet

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Wilma - 8 juni 2015 21:14

Dubben är anmäld till Dubbeltravet här hemma i helgen men startlistorna har inte kommit än.. De lär väl komma imorgon, men jag orkar inte vänta..



Imorgon blir det "Wilmas och Rosinas äventyr del 2" och allmänt pepp om livet antar jag.
Natti natti

Av Wilma - 8 juni 2015 19:35

Den här sommaren har Rosina och jag blivit självutnämnda äventyrare. Jag vet att det finns en sjö i närheten av stallet där man får bada med hästarna, men ingen vill berätta för mig var den finns... Självklart tar jag saken i egna händer då och varje dag nu på sommarlovet blir ett äventyr med Rosina då vi letar efter den där sjön. Idag var vi ute i lite över en timme, men utan resultat. Rosina var pigg och glad, likaså hennes lilla ryttare. Imorgon ska vi prova en ny väg, vilket vi hoppas ska leda till sjön. Imorgon sak jag dock sätta på henne martingalen och försöka arbeta henne i lite dressyr på vägen. Wish me luck hahah



Efter vårt lilla "äventyr" fick jag rida Quipsen i backen. Han är min lilla hopphäst. Eller ja, han är stallets travhäst men eftersom att han hoppar över allt han ser (grenar, stenar etc.) har han blivit min hopphäst. När vi hade ridit färdigt i backen skulle vi jogga av hästarna i skogen ser jag 2 träd som låg ner. De var max 30 cm höga. Självklart såg min syster dem och hon måste ha sett min min, så hon tillät mig att hoppa. Quipsen och jag körde full trav och han hoppade jättefint! Nu satsar vi mot Grand Prix här hemma på Sundbyholm i sommar.. Nej, skämt åsido.



Precis blev nyskodd idag och en riktig genomgång med borsten. Det uppskattades mycket av den lilla ponnyn.

Presentation

Vad roligt att just Du hittade hit. Här kommer du hitta det mesta om livet. Jag har 3 hästar så ni du kommer även få höra om alla mina flygturer med dom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards