tappaintehoppet

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Wilma - 17 juni 2015 21:24

ÄRE HÄR DE E PARTY?! Alltså nej, jag är den där tysta, blyga tjejen som knappt vågar säga något på grund av rädsla för att bli påhoppad. Men just nu går min Spotify på så hög volym att jag inte hör mina tankar. Jag vill inte tillbaka till skolan, jag vill inte tillbaka till min klass. Jag vill träna Dubb, jag vill rida lopp, jag vill visa vad jag kan. Men inte i skolan. Aja, ni kan få ett utbud av vad som går i mina öron just nu. Det är väldigt blandat, men jag har ingen "speciell" musiksmak.



Idag gjorde jag även ett astmatest, och jag fattade inte ens varför jag gjorde det.. Det hela kändes väldigt onödigt och det känns som att resultaten kommer bli väääääääldigt missvisande. Jaja, mamma skulle prata med någon läkare och förklara hela grejen. Sen fick jag även en klocka! Precis en sån som jag ville ha. Den är liten, diskret och passar till allt. Dessutom var den inte så dyr (400) så då var det ju bara att slå till. Jag älskar den verkligen, den kommer användas flitigt.



Fick även "fluffbyxor" och en "flufftröja", det var rea, så det var vara att slå till. Tack mamma för att du get så mycket.

Av Wilma - 17 juni 2015 10:36

SM-testet som jag och Dubb var med i gick väl sådär.. Lite övertaggad från start och även trängd bakom bilen var inte de bästa förutsättningarna. Det blev galopp och sen gick allt åt skogen. Vi blev diskade, men efter mål gick han 2.03 jättefint! Han har aldrig gått så fort under sadel och allt kändes verkligen jättebra, men såklart var jag besviken. Herregud, det var ju inte såhär det skulle sluta.



Loppet som min syster gick desto bättre. Seger på nytt rekord. Jag var självklart glad, men det gjorde mig även mer besviken på mig själv. Jag menar, om jag inte ens kan hålla honom i trav så borde ju inte hon heller kunna göra det. Men hon gör det, och det visar ju bara att jag är mycket sämre än henne. Helt plötsligt var all min motivation bortblåst, men loppet på söndagen var jag tvungen att rida.




Söndagens lopp var det lopp som såg bäst ut på pappret. Dubb kändes väldigt bra i värmningen. Vi startade på 20 tillägg och han trivs väldigt bra på det. Vi kom iväg väldigt sent i starten eftersom att jag fegade lite efter i fredags. Dock var det onödigt eftersom att han travade jättefint. Banan var jätteskitig så det var väldigt tungt för hästarna att springa. Dubben släppte i alla fall förbi sig några hästar i starten men sen började han jaga. Han tog in på alla som var framför, gick förbi och 700 kvar hade han 3 hästar kvar. In på upploppet var han på väg att gå om en häst på insidan eftersom att den låg i andra spår. Då börjar den hästen bryta ner och det får min inte göra.. Jag var då tvungen att ta upp Dubb ganska mycket, men vi kom i alla fall 4:a på 2.17,3 Det är fyra sekunder från hans montérekord och det var inte dåligt på den banan. Helt plötsligt kom all motivation tillbaka och jag längtar tills nästa lopp när jag får visa vad vi kan.

Så här bra sprang han efter mål i SM-testet på fredagen..



Lite andra bilder, på Dubb och Precis som fick följa med som moraliskt stöd

Presentation

Vad roligt att just Du hittade hit. Här kommer du hitta det mesta om livet. Jag har 3 hästar så ni du kommer även få höra om alla mina flygturer med dom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards