tappaintehoppet

Alla inlägg den 28 juni 2015

Av Wilma - 28 juni 2015 20:47

Nu ligger jag i min säng, lyssnar på en spellista med all min musik från alla listor på min Spotify ligger. Det är väldigt olika låtar, men jag orkar inte riktigt bry mig. Jag har fått så många peppande kommentarer idag på Instagram och Facebook om Dubben så det känns som att jag ska spricka. Jag känner mig faktiskt stolt. Jag skulle inte kunnat gjort något bättre i loppet och det här är första gången jag är helt nöjd eftet ett lopp. Första segern är avklarad och nu väntad måååånga flera.

Av Wilma - 28 juni 2015 16:00

Dubben skulle alltså starta idag på Örebro. Jag hade inga större förhoppningar, bara att vi skulle komma 4:a. När jag värmde var Dubben lat och "jätterädd" för fontänen som är på innerplan. Jag tror jag fick rida förbi där 7 (!!!) gånger innan han sprang någorlunda okej förbi där.
I loppet blev det en omstart där han var på väg att skicka av mig då han inte ville vända. Vi klarade oss bra och tillslut kom vi iväg. Dubben travade som jag vet inte vad. In i Sista sväng var han tredjeplacerad men i utgången av svängen får han en lucka och spurtar 05 hela upploppet och går in som första häst i mål! Vi vann alltså ett lopp som jag tyckte såg omöjligt ut från början! Tiden blev 14,6 vilket är cirka 1 sekund från hans montérekord! Det var min allra första seger och att ta den med Dubb kunde inte blivit bättre!



Dubb skulle absolut äta av blommorna..



När vi kom hem rullade han sig riktigt ordentligt och bara njöt. Sånt får man göra när man vinner.

Av Wilma - 28 juni 2015 05:47

Idag är det start på Örebro och då blir det ingen sovmorgon. Jag har nyss ätit frukost och ska bege mig hemifrån så fort jag har skrivit färdigt det här. Jag hoppas att Dubb är taggad, för då kan vi faktiskt ha en chans.



Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Mamma hade inte heller tänkt sig att det skulle bli som det blev, men efter ett astmaanfall, ungefär 700 snapchats till min vän och 2 telefonsamtal kunde jag "räddas".

Presentation

Vad roligt att just Du hittade hit. Här kommer du hitta det mesta om livet. Jag har 3 hästar så ni du kommer även få höra om alla mina flygturer med dom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards