tappaintehoppet

Alla inlägg under juni 2015

Av Wilma - 24 juni 2015 18:01

Idag har dagen varit nästintill perfekt. Det ända som saknades var att rida Dubb. Han fick nya skor idag och var väldigt snäll när pappa skodde honom. När det spöregnade borstade jag honom inne i stallet och det var jättemysigt att höra regnet smattra samtidigt som jag mös med Dubben.



Precis hittade ett titthål i deras vindskydd...

Av Wilma - 23 juni 2015 21:08

Startlistan har nu kommit till Örebro. Vi har nog ingen vinstchans, men en fjärdeplats tror jag nog att vi ska klara. Sköter han sig bara ska det nog bli bra.


Hittade även en bild från dubbeltravet här hemma.

Av Wilma - 22 juni 2015 20:38

För 5 minuter sen kom jag hem. Det kom kameramän som skulle filma Dubb och det drog ut på tiden. Tror dock att det blev helt okej. Dubb ska vara med i stjärnkusken och det var därför han var borta i några dagar. Det har premiär på fredag och det var väldigt roligt att Dubben är med. Han kommer troligtvis vara med i andra programmet.
Så här stog han när jag borstade honom, gulleplutt



Red även barbacka på Rosina. En riktig mystur med inga krav och massor av tankar. De flesta var om skolan. Jag vet att jag bara borde njuta av sommarlovet, men tanken att skolstarten kommer närmre och närmre gör att det inte går att sluta tänka på



Avslutar med en bild på min charmiga Precis

Av Wilma - 21 juni 2015 20:50

Ni ska jag lägga mig och läsa en bok och sova. Imorgon ska jag ut och springa. Det behövs och jag måste bara få röra på mig. Vi får se hur mycket jag orkar. Jag har siktar in mig på en runda som är ungefär 2,5 kilometer lång och som borde ta ungefär 16 minuter att springa. En gång sprang jag den på 11 minuter, jag var så arg att benen gick av sig själva och att jag knappt var trött när jag kom tillbaka..
Men min häl spökar lite, så jag måste gå med den tejpad. Vi får se om den håller imorgon, annars får jag väl gå hem.

Av Wilma - 21 juni 2015 18:07

Dubb gick sista snabbjobbet idag innan starten på Örebro på söndag. Han var som en miljon idag och gasade på som bara den. Såklart hade jag glömt klockan, men jag gissar att det gick runt 05-10. Han var så himla fin och jag blev ännu mer kär i honom. Min fina pojke.

Av Wilma - 20 juni 2015 08:11

Det blev en hyfsat bra midsommar. Dubben skrittades under sadel och vi stannade för att plocka blommor. Allt gick jättebra, och han var jättefin!



Sen åkte vi iväg och firade. Det var ganska lugnt och vi drog ganska tidigt.

Av Wilma - 18 juni 2015 20:51

Dagen började som förväntat i stallet. 3 hästar skulle ridas och allt gick väldigt bra. När jag skulle träna fotboll hade verkligen all energi försvunnit ur mig. Det gick åt skogen och jag orkade verkligen inte mer. Inget gick så som jag ville, så nu har jag tappat motivationen att träna fotboll.. Men som med Dubb kommer den väl tillbaka så fort det börjar gå bra igen.

Quipsen



Dubb, som jag red barbacka och försökte få igenom båda sidorna. Gick hyfsat bra efter ett bocksprång, ett halvt sken och 2 vändningar på en femöring..



Precis fick ett nytt utetäcke. Det syns inte på bilden, men täcket lyser verkligen av lila..

Av Wilma - 17 juni 2015 21:24

ÄRE HÄR DE E PARTY?! Alltså nej, jag är den där tysta, blyga tjejen som knappt vågar säga något på grund av rädsla för att bli påhoppad. Men just nu går min Spotify på så hög volym att jag inte hör mina tankar. Jag vill inte tillbaka till skolan, jag vill inte tillbaka till min klass. Jag vill träna Dubb, jag vill rida lopp, jag vill visa vad jag kan. Men inte i skolan. Aja, ni kan få ett utbud av vad som går i mina öron just nu. Det är väldigt blandat, men jag har ingen "speciell" musiksmak.



Idag gjorde jag även ett astmatest, och jag fattade inte ens varför jag gjorde det.. Det hela kändes väldigt onödigt och det känns som att resultaten kommer bli väääääääldigt missvisande. Jaja, mamma skulle prata med någon läkare och förklara hela grejen. Sen fick jag även en klocka! Precis en sån som jag ville ha. Den är liten, diskret och passar till allt. Dessutom var den inte så dyr (400) så då var det ju bara att slå till. Jag älskar den verkligen, den kommer användas flitigt.



Fick även "fluffbyxor" och en "flufftröja", det var rea, så det var vara att slå till. Tack mamma för att du get så mycket.

Presentation

Vad roligt att just Du hittade hit. Här kommer du hitta det mesta om livet. Jag har 3 hästar så ni du kommer även få höra om alla mina flygturer med dom.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards